Nog 2 weken! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Renate Flipsen - WaarBenJij.nu Nog 2 weken! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Renate Flipsen - WaarBenJij.nu

Nog 2 weken!

Door: Renate

Blijf op de hoogte en volg Renate

28 Juni 2014 | Nederland, Amsterdam

Over 2 weken is het al zo ver, mijn reis naar Nepal! Ondertussen ben ik al aardig voorbereid op de bijna 5 weken, maar het besef dat het gewoon al bijna zover is heb ik nog niet helemaal! Al zal dit wel snel komen nu mijn stage erop zit en ik echt vakantie heb.

Inmiddels heb ik ook meer informatie over mijn project; Ik ga werken in het Stupa Community Hospital in Kathmandu. Wat ik hier precies mag en kan doen weet ik nog niet, dit blijkt echt per ziekenhuis te verschillen. Sowieso ben ik van plan wat protocollen van hier mee te nemen en ze te vergelijken met de werkwijzes van daar. Zo hoop ik een bijdrage te kunnen leveren door de kennis van hier te delen. Ook al zal dit waarschijnlijk wat kleins zijn; een heel protocol krijg je natuurlijk niet zomaar doorgevoerd, en ze zitten waarschijnlijk ook niet te wachten op een westerling die even komt vertellen hoe het moet. Daarom zal ik daar eerst observeren wat er nodig is en vooral waar ze zelf open voor staan. Andersom zal ik hier zelf ook veel leren, een mooie wisselwerking dus!

De komende 2 weken worden vooral nog meer voorbereiden, bedenken wat ik voor 5 weken ga meenemen wat ook nog in één rugzak past, en natuurlijk eerst Rock Werchter én genieten van een paar weekjes helemaal niks moeten.

Tijdens mijn reis zal ik zoveel mogelijk deze blog bijhouden, zover de internet- en stroomvoorzieningen het toelaten dan!

Tot over 2 weken!
Renate